Content Specialist Buurtfabriek Delft
Een nieuwe betekenis creëren aan een sociale ruimte voor de wijk Buitenhof in Delft west
De Buurtfabriek in de wijk Buitenhof/Delft West is een binnenplaats met vier gebouwen en een sportveld. Waar vijf maatschappelijke organisaties samen een inclusieve ontmoetingsplek creëren voor sport, leren en ontmoeting.
Als art directeur en content specialist ontwikkelde ik de merkidentiteit en communicatiestrategie voor deze dynamische gemeenschapsplek.
Branding & Visuele identiteit
Ik vertaalde de bestaande richtlijnen naar een herkenbare branding voor binnen en buiten: o.a. beachflags, banners, naambordje voor de gebouwen, aankondigingsborden en online uitingen die de diverse programma's en evenementen effectief promoten.
Strategie & uitvoering
Samen met Dave Vanderheijden stelde ik een communicatieplan en content kalender op om de boodschap consistent over te brengen. In samenwerking met digitaal bureau Erecode realiseerden we een website met als hoofd doel een centrale plek voor alle informatie en activiteiten in de Buurtfabriek.
Marketing strategie en hands-on werken aan zeven campagnes
We lanceerden zeven campagnes tegelijk met de nadruk op de opening op 27 september 2025. De activiteiten van de vijf partners was een bijkomende hou vast en zorgde er voor dat de Buurtfabriek, zowel online als offline, interactie kreeg. En we maakte in deze campagnes gebruik van de bouwwerkzaamheden in de transitie van de gebouwen en de binnenplaats. Dit creëerde betrokkenheid en enthousiasme online en in de directe omgeving van de Buurtfabriek.
Flexibiliteit & Resultaat
De rol vroeg om grote betrokkenheid en flexibiliteit en tegelijk het creëren van stabiliteit in alle communicatie. Door strategische keuzes direct hands-on uit te voeren, realiseerde ik snel een sterke, coherente merkidentiteit die de Buurtfabriek nu tot een welkome plek voor iedereen maakt.