Yacht Interior Group

Een merkstrategie traject bedoeld voor een zeer bijzondere markt dat bijzondere eisen vraagt. Ons antwoord, een oprechte merkidentiteit die zorgeloze service uitstraalt en met een uitmuntende standaard uitvoering!

Hoe we zijn gestart

Begin 2024 deden we een oproep aan zinvolle ondernemers: tijd om serieus werk te maken van je marktstrategie. Die oproep werd gehoord.

Zo begon ik en de mannen van YIG in maart 2024, in een vergaderruimte van de Fabriek van Delfshaven, aan onze gezamenlijke zoektocht naar het Merk-DNA dat hen verbindt.

Een eerste stap in een traject dat meer opleverde dan alleen richting, het legde de basis voor een merk met betekenis.

Een sterke merkstretegie begint met goed luisteren.

Tijdens drie creatieve sessies, gevuld met scherpe vragen en oprechte aandacht, hebben we gezamenlijk een richting gekozen en ontdekte we het merk-DNA.

“Takes care of you” werd het haakje dat alles samenvatte. Een krachtige essentie die perfect past bij wie deze organisatie is en waar ze voor staat. Belangrijker nog: het hele team herkende zich erin en omarmde het. Vandaag vormt dit de basis van alles wat ze doen.

Dat is waar Zinvol ondermeer over gaat: zorg dragen. Voor je klant, voor je dienst — en voor wat voor Studio Merkzin het allerbelangrijkste is, de mensen achter het merk.

De doordachte merkstrategie en het no-nonsens antwoord van Buro Bree

Voor de ontwikkeling van de visuele identiteit van YIG werkte ik samen met Buro Bree een Rotterdams no-nonsense ontwerpbureau dat als geen ander een merk DNA weet te vertalen naar een onderscheidend ontwerp. Precies wat deze opdracht nodig had.

Samen hebben we ervoor gezorgd dat de mannen van YIG volledig ontzorgd werden en een identiteit ontvingen die naadloos aansloot op het strategisch fundament dat we in de drie sessies met veel zorg en diepgang hebben opgebouwd.

Het resultaat? Een onderscheidende identiteit en niet te vergeten een vliegende start in de wereld van superyacht-refits.

To be continued…

Next
Next

Bill Ringa | Foot Wear